KLASSZIKUS GÉNEK, HI-TECH RÉSZLETEK

A C64 vázak a mai napig teljes mértékben Olaszországban készülnek, két év fejlesztés előzte meg a sorozatgyártást, 60 év tapasztalatát és a kerékpársportban elért sikereit testesíti meg és viszi tovább a márka történelmét.

100%-ban Olaszországban kézzel készített – mondhatni “méretre” gyártott – forradalmian új csövekből (nagyobb átmérő, könyebb és tartósabb) épített vázak a 2 éves fejlesztési folyamat eredményeként egy új etalont állítottak fel a kerékpársportban.
A cég 1954 óta tartó töretlen sikereinek és tapasztalatának eredménye – már sokadik generációt megélő – a “cső és muff” szerkezet ami semmihez sem hasonlítható külsőt és egyedi menettulajdonságokat biztosít a C sorozat kerékpárjainak.

Napjaink követelményeinek megfelelően az összes technikai újdonságot felsorakoztatva száll harcba, elérhető tárcsafékes és felni fékes verzióban is egyaránt.

A tárcsafékes vázszett átlagosan 270g-al lett könnyebb mint a C60-as előd!

LÉLEGZETELÁLLÍTÓ SZÍNEK ÉS FÉNYEZÉS

PJOR

kép 1 / 12


CSÚCSTECHNIKA A RÉSZLETEKBEN

A C64 Disc villája

A VILLA
355 gramm továbbfejlesztett merevség és rezgéscsillapítás

Teljesen újratervezett, merevebb és ellenállóbb, súlya 40 grammal lett kevesebb.
A C64 villáját teljesen újratervezték, kívül bordázott formájú, hogy nagyobb kényelmet biztosítson a versenyzőnek , de ugyanakkor megmaradjon az oldalirányú merevség. A merevség és szilárdság növelése érdekében létrehoztunk egy bordát a villanyakban, ami egyben a felső záró kupakot is fogadja, ezáltal nincs szükség további “villa-rózsa” használatára. A tárcsafékes változat villanyaka “D” formáju így biztosítva helyet a rejtetten elvezetett kábeleknek a letisztult megjelenés érdekében. A tengely még mindig 12 mm, mint a C60 Disc-nél, de szabvány menetes rendszer, amely tovább csökkenti a kerékpár súlyát.
A villa súlya 355 gr.
A felni fékes változat villája is megegyezik a tárcsafékesével, az új “direct mount” fékek viszont már több helyet biztosítanak a manapság használt széles gumiabroncsokhoz, mint az előd C60. A villa hossza is megnyúlt 5 mm -rel a ballonosabb gumik fogadása miatt, a felső része továbbra is üreges szerkezetű, hogy csökkentse a súlyt, de megtartsa ugyanazt a merevséget és teljesítményt, mint a C60 villa. A papucsok itt már teljesen karbonből készülnek, szemben a C60 alu papucsaival.


A FEJCSŐ
Még több technológiai fejlesztés, kevesebb súly

Könyebb és merevebb köszönhetően a vékonyabb falvastagságnak, a speciális belső gerincnek a villanyakban és az alkalmazott legújabb UD karbon anyagoknak.
Miközben továbbra is megtartja ugyanazt az általános formát, mint a C60, a C64 fejcső új technológiával rendelkezik, amely lehetővé tette a vastagság és a súly csökkentését. A formát is felülvizsgálták, hogy növeljék az oldal merevségét. A váz többi részéhez hasonlóan a fejcső anyaga is 3k karbon helyett a könnyeb és erősebb UD.

A KORMÁNYCSAPÁGY
Még kényelmesebb

A Concept váz fejcsövének és kormánycsapágyának kialakításával kapcsolatos tapasztalataink alapján az ott kifejlesztett technológiát is be akartuk építeni ebbe a modellbe. Így felülvizsgáltuk a felső csészéket, amelyek most egy speciális polimerből készülnek, amely szénszálból, valamint speciális nejlon és elasztomerek keverékéből áll. Ezáltal további rezgéscsillapítást kínál az úthibák elnyeléséhez, javítva mind a kezelhetőséget, mind a menetkényelmet.

AZ ALSÓCSŐ
Csökkentett csavarodás, gyorsabb és közvetlen reakció

A csillag csőprofil rész és, a tervezés során megválasztott speciális átmérő növeli a torziós merevséget.
A C60-as váznál bevezetett markáns formájú csőszettek, az alsó rész kialakításánál felülvizsgáltuk a méretezést, amely most egy kicsit vékonyabb, hogy jobban illeszkedjen a hátsó háromszöghez – a tökéletes egyensúly érdekében. A torziós merevség növelése és az alkatrészek maximális integrálása érdekében a kulacstartó konzol terület besüllyesztésre került, ezel is két hosszú bordát hozva létre az alsócső közepén. Függetlenül attól, hogy a C64 -et nem kifejezetten aerodinamikai váznak tervezték, a süllyesztett kulacs / kulacstartó egyértelmű aerodinamikai előnyt biztosít a hagyományos szerelési pozícióhoz képest. 

NYEREG-VÁZCSŐ
Merevség alacsony súly mellett, kompromisszumok nélkül.

Egy darabból álló karbon “monocoque” elem, hogy a váz merevebb legyen a súly növelése nélkül.

Valószínűleg a legszembetűnőbb különbség a C60 és a C64 közt az, hogy az üléscső-vázcső és a “muffolása” egyetlen karbon egységet képez. Ez a technikai tulajdonság növelte a váz merevségét, miközben  a súlyát sikerült még lejjebb vinni. Mi több a “monostay” nyereg-vázcső itt már nem is végig azonos keresztmetszetű, hanem – a megfelelő ragasztási felület és forma biztosítása érdekében – kónuszos kialakítású!  Természetesen ez azt jelenti, hogy most 14 különböző üléscső van mind a 14 mérethez.

NYEREGCSŐ RÖGZÍTÉS
Letisztultság “kimaxolva”

Elegáns megoldások a legapróbb részletekben is, a nyeregcső rögzítése teljes mértékben el lett rejtve.
A tökéletesen áramvonalas nyeregcső / váz találkozási zóna érdekében a C64 egy egyedi rejtett integrált “bilincset” alkalmaz. A felülről állítható, kétrészes nyeregcső-rögzítés helyett a C64-nek egy öntött ötvözet “ágya” van, amiben az egyetlen alulról kivehető alkatrész alulról fixálható. Ezáltal a megjelenése elegáns, és a súlycsökkenés körülbelül 15 gramm a többi megoldáshoz képest. Az alsó rögzítési technika további szorító erőt biztosít a vezető súlyának növekedésével.

A NYEREGCSŐ
MAXIMÁLIS KÉNYELEM

A V1-rnél megismert nyeregcső forma alapján itt is a félig vágott cseppforma javítja az aerodinamikai tulajdonságokat, miközben precízebb függőleges illeszkedést biztosít az előző kerek profilú 31,6 mm-es nyeregcsőhöz képest.
Alapesetben 15 mm -es “setback”-el –  hátranyúlással – rendelkezik, míg az opcionális 0 mm -es és 30 mm -es is elérhető.

KÖZÉPCSAPÁGY HÁZ
PONTOSABB VÁLTÁS

Kábelvezetők a karbon anyagából lettek kialakítva (nem utólagos fittingként kerülnek a vázra).

A jól bevált ThreadFit82.5 szabványú középcspágy köré tervezett csapágyház – amely alapvetően kivehető hüvelyű PressFit rendszer-  kialakítása komplexebb, mint valaha! A kábelvezető, amely jellemzően a vázra csavarozott műanyag alkatrész volt, most a középrész “muffjába” integrálva, formázott módon került kialakításra, ezáltal grammokat takarítva meg, és a lehető legnagyobb sugarú úton futó kábelezés kínálja a legjobb váltási teljesítményt. További fontos apró részlet a hatszöglet forma jelölésű ablak a középrész oldalán, ami a a gyártási és minőségbiztosítási folyamat során bizotítja számunkra a kívüről történő ellenőrzés lehetőségét. Feltűnő különbség, fejlesztés a lánc/támvillák aszimmetrikus illesztése és méretezése, a bal oldali sokkal vastagabb.

CERAMIC SPEED KÖZÉPCSAPÁGY (OPCIONÁLIS)
MÉG MEGBÍZHATÓBB

Kifejezetten a C64 vázhoz tervezett középcsapágy!
A ThreadFit 82.5 projekt kezdettől fogva egy zseniális ötletre épült: őrizze meg a menetes középrész megbízhatóságát, de  egyben kínálja a PressFit rendszerre jellemző szélesebb csapágyház előnyeit.
Most továbbléptünk: a prémium csapágymárkával, a Ceramic Speed -el való együttműködve kifejlesztettünk egy saját menetes, szélesebb rendszert, a kategóriájában legjobb csapágyakkal.
Opcionálisan megvásárolható: 3 különböző középcsapágy típus (Campagnolo, Shimano, SRAM).

HÁTSÓ HÁROMSZÖG
ÚJ TECHNOLÓGIA

Egy másik kulcsfontosságú terület, ahol teljesen megváltoztattuk a gyártást: a hátsó háromszög, támvillák. A vízszintes támvillák és a papucsok egy darab karbon anyagból kerülnek kialakításra, egy egységet képeznek!
Az egy darabból álló konstrukció lehetővé tette számunkra, hogy csökkentsük a súlyt, növeljük a függőleges terhelhetőséget, és megtartsuk ugyanazt az oldalirányú merevséget. A tárcsafékes modell 12 mm-es menetes tengelyeket kapott, és flat mount  rendszerű fékeket fogad. A felni-fékes verziónál a hátsó támvillák kicsit szélesebbek, mint a tárcsás változatnál, hogy biztosítsák a megfelelő merevséget az átütő tengelyek nélkül is. Ez nagyon könnyű, de merev, full-karbon hátsó részt eredményez. A cserélhető váltótartó fül ugyanaz, belülről rögzített megoldás, amelyet most minden jelenlegi felni fékes vázon használunk (a tárcsafékes vázé ettől eltérő, a V3RS-el azonos). A támvillák kialakítása a mai trendeknek megfelelően széles gumikat is képes fogadni, a direct-mount fékek (felni fékes verzió) rögzítéséhez a karbon anyagba fém ötvözetből készült menetes konzolok kerülnek beépítésre.

GUMI SZÉLESSÉG
KÉNYELEM ÉS BIZTONSÁG

Maximális szélesség 36,5 mm ami akár 28 mm széles gumiabroncsokat használatát biztosítja.
Míg az új váz fejlesztésének egyik kulcsfontosságú pontja a kisebb súly elérése volt, a szélesebb, balonosabb gumiabroncs fogadása szintén lényeges szempont napjainkban, amellyel az új C64 tervezésekor foglalkoznunk kellett.
A váznak 36.5 mm gumihézaggal rendelkezik a keréksugár 345 mm-es pontján, így akár 28 mm -es gumiabroncsot bőséges “helytakarékkal” használhatunk. A szűk keresztmetszetet a fékek adják, így a tárcsafékes vázaknál valamivel több hely marad a gumik mellett.

KORMÁNYSZÁR
ÚJ, DEDIKÁLTAN A C64 / V3RS VÁZAKHOZ TERVEZVE

Az egyedi “D” formájú villaszár és az SR9 kormányszár biztosítja a kábelezés 100%-ban rejtett elvezetését, ezáltal aerdinamikus formát és egyedi, letisztult megjelenést kölcsönöz a kerékpárnak.
A kormányszár kompatibilis a piacon található összes kormánnyal, és a fékkábelek alsó csatornában, rejtve kerülnek elvezetésre.

ÁRAK

A KERÉKPÁROK EGYEDI KIÉPÍTÉSBEN, A TE IGÉNYEIDNEK MEGFELELŐEN KERÜLNEK ÁTADÁSRA!
Az árak ennek megfelelően egyedileg, ajánlat formájában kerülnek kialakításra az előzetes megbeszélés, igényfelmérés után.

Tájékoztató jelleggel:

Colnago C64 vázszettek :

1350000.- Ft-tól

Colnago C64 komplett kerékpárok :

1950000.- Ft-tól

 

Az elérhető méretek és a részletes geometria adatok megtekintéséhez kattints!
A megfelelő méret kiválasztásában szívesen segítünk, hívj bátran vagy látogass el hozzánk személyesen!